torsdag 19 maj 2011

...Så många beslut och måsten

... nejdå, jag är inte lika depp som det kanske låter. Men det ligger nått i det. Det  är så många beslut som ska tas. Har ett hus från -70, men det är inte så mycket växter eller struktur i den. Nån buske här o där, en bra o fin spirea häck,  2 nyare äppleträd och en rabatt vi var tvungna att flytta det första vi gjorde pga dränering. Så nu försöker jag bygga upp en fin, mysig och praktisk trädgård. Inte helt lätt, plus att man lätt blir så velig. Jag funderar, ritar, funderar igen och ändrar.
Just nu är det en 50m lång häck som det funderas på. Vår tomt gränsar mot en åker i väst. Så det är rätt kalt ut dit, och det låser mycket. Skulle sätta den redan i fjol vår, men har velat framoch tillbaka., Kommer liksom inte till skott. Syren, liguster, aronia, syren, liguster osv. Men nu tror jag att jag har bestämt mig för syren! Den behöver sättas rätt snart, så nu ska jag bara övertyga sambon att det är dags. Dessvärre har vi en inglasad altan som vi ska börja bygga på måndag. Jättekul! Men undrar hur sugen han är att dra igång häck-projektet också.
Dessutom har vi ju mitt uppstartade projekt som jag har kört fast i: Mura en mur runt en rabatt med aldeles för stora och tunga cementblock. Så det är uppgrävt och stenen ligger huller om buller runt. Mycket dåligt samvete där med andra ord! Funderar på att skicka iväg dem till tippen och köpa lecablock i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar