onsdag 2 mars 2011

basilika skott

Läste nån stans på nån blogg att man kunde ta sticklingar av basilika och sätta i vatten. Det tyckte jag verkade intressant. I helgen gjorde jag det, så nu får vi se om det tar sig.
Denna fina duschflaska fick jag av min kära vän L, som va uppe o hälsade på i helgen. Vi träffades 2005 på capella gården och är lika trädgårds kära båda två. Härligt med någon man kan diskutera alla tankar om växter, odling och växthus som snurrar runt i huvudet.
Hon har gett mig nytt mod att så alla mina perennfrön som jag köpte och sådde hösten 2009, men inget hände. Så nu ska jag våga mig på det igen. tack!
Tyvärr inte egen odlat, men lite grönt och fint på köksbänken ändå!
Nu ska jag bege mig ner i källaren och plantera om lite pelargoner och ta sticklingar, vad jag har längtat!
kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar