söndag 20 mars 2011

under lampan...

ute är det snö snö snö... det roliga är att jag konstaterade igår att "man är aldrig nöjd!" I vintras kämpade vi med att skotta bort all snö från garage uppfarten. Och nu kämpar vi för att förminska snöhögarna, så vi skottar ut snön igen för att den ska smält.

Berättade tidigare om min underbara backsippa som jag var rätt tuff med när jag hämtade hem. Men nu du, hittade små små ludna blad som måste tillhöra den. Blir så lycklig, då är det hopp om livet med andra ord! 


Nere i vår källare hänger mitt kära lysrör. Helt underbart vilken skillnad den gör. Några gurkplantor växte sig långa, men så fort lampan kom på plats stannade den upp och blev kraftig istället.





Här har vi tomater, salladsgurka, Klockranka som kommer bli väldigt spännande ,minivitkål och en hel del till!
Tyckte jag hade tänkt till ordentligt och beställt alla frön jag ville ha. Men nu börjar ha-begäret igen. Inser att lite spenat och mangold inte skulle vara fel. Och den där rosa krassen jag såg tidigare i år på en blogg blev jag väldigt sugen på! Och för att inte glömma den där rädis mixen som såg så kul ut.... ja ni förstår mönstret. Men har bestämt mig att det får nog varar nog. Inga fler beställningar. Kan därimot tänka mig att det följer med en och annan fröpåse från handelsträdgården, men det är ju inte aaalls samma sak?!? Eller...
sovdags, god natt!
kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar