fredag 4 mars 2011

luden och läcker

2005 gick jag på Capella Gården på Öland. Vilket ställe, helt ljuvligt. Med mig hem därifrån fick jag massor. Minnen, kunskap, vänner och en del växter faktiskt. Då bodde jag i lägenhet och lät mina små få bo hos nära och kära. Denna Backsippa fick bo hos svärmor, och har där varje år blommat underbart och växt sig större och större.
 
I höstas ansåg jag att det var dags för den att flytta hem. Det var en enorm planta med stora djupa rötter, som jag tyvärr inte lyckades hålla hela. Sen hamnade de i en påse vid garaget, hans inte med, och på natten blev det minusgrader. Planterade den dagen efter och fick hacka mig igenom den frusna jordytan. Så man kan säga att överlever den det här, Ja då överlever den allt!!! Vilket jag naturligtvis hoppas, för den är totalt underbar med sina ludna blad och ljuvliga lila färg.  
I värsta fall får vi göra ett försök till..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar