lördag 12 februari 2011

växtkraft o snöstorm

växtkraft och snöstorm

För nån dag sedan var det riktiga vårkänslor i luften, och jag började planera att påbörja en varmbänk. Har inte gjort det förut och är lite nyfiken på om jag kan lyckas. Men i går började det snöa igen och idag blåser det på tvären.
Tanken är att prata med en granne som har hästar om man kan få lite hästgödsel och sen hämta gamla fönster från mor o far. jag har ju inget växthus ännu,men framåt mars borde det vara ok att testa i en av mina odlingslådor. Jag har blivit så inspirerad av Cesars trädgård!!
här är mina blivande odlingar. de fyra andra lådorna syns inte under snön.

Men inne i fönstret spirar det. mina gula ärtor har tagit väldig fart, ser grönt och fräscht ut i köksfönstret, och goda är de också!

mina ärtodlingar, skönt att något växer och frodas     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar